Friday, February 13, 2009

All The Best For Me..


Ummi sekarang ni bz semacam je...join macam-macam forum, usrah, surf internet, baca buku... semuanya untuk menambah ilmu...agar dapat didik aku dengan baik..

Semoga hasrat dan harapan ummi serta abi untuk melihat aku membesar sebagai anak yang soleh, taat,bijak, berperibadi mulia dan semualah yang baik-baik akan tercapai..Amin.

Semalam aku agak meragam. Aku sebenarnya sangat mengantuk. Tapi udak Emy tak bagi aku tido. That's whylah masa ummi ambil aku, aku sangat mengantuk. Lagi, jalan jem. Aku sungguh rimas. Apa lagi, sepanjang perjalanan balik rumah tu, aku asyik merengek. Tapi belum nangis lagi.

Sampai je rumah, masuk, ummi letak aku, aku terus 'melalak'.

Take time jugalah untuk pujuk aku. Nasib baik ummi dah semakin tenang. Dah tak berapa panic lagi handle aku especially time aku punya mood tak ok. Ummi dodoikan aku sambil berlagu...

"anak ummi...anak yang soleh...anak cemerlang...anak yang hebat..anak bijak ...comel ummi...sayang ummi"

"Subhanallah..walhamdulillah..walailahaillah..wallahuakbar.."

Lebih kurang macam tu lah 'lagu' ummi...sampai aku tertido..

Kejap-kejap aku bergerak dalam 'uyut'...tapi ummi cepat-cepat dodoi...so aku sambung tido.. Tengah-tengah ummi usrah with friends...aku terbangun...ummi terus BF aku, then aku sambung tido..

Good boy...kata ummi.Hehehe

Aku bangun lebih awal dari ummi. Before jam 5.00am. Ummi BF aku, then tido. Aku layan diri sendirilah , cakap sendiri.

Boring....then aku jerit-jerit. Ummi dan aunt Midah tersedar. Ummi terus cium aku. Aku senyum melebar. Terserlah lesung pipi ku.

Lepas tu, aunt Midah bergurau with me..siap riba aku lagi. Aku macam biasa, tunjuk muka manja lagi comel lah.

Ummi, buat kerja sendiri. Biasalah ummi tu, tak nak membiasakan aku di riba, atau di dukung.

Pagi tadi, masa ke rumah udak Emy, aku ada nangis kejap. Ngantok. Sampai rumah udak Emy, ummi cuba BF aku, tapi aku tak nak. Masuk uyut terus aku pejam mata.

Ummi tak sempat cium-cium aku bagai nak rak kat rumah udak Emy before pergi office. Selamat. Hehehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...