Monday, March 2, 2009

Kisah di kampung..



Sabtu ..28.02.2009
Plan asal ummi nak balik kg jam 7.00 am...memandang banyak keja rumah yang belum di siapkan and aku pun masih tidur ... so aku n ummi bertolak dari rumah lebih kurang jam 8.15am.. Terus ambil aunt Midah...then ke pasar..Ummi nak beli barang ..


Masa beli ikan tu, ummi n aunt Midah gilir-gilir jaga aku dalam kereta...memandangkan kereta parking berdepan dengan mini market Nam Leong...so ummi bawa aku ke situ...sementara tunggu aunt Midah...


Mula-mula tu ummi risau juga nak bawa aku masuk situ...iyelah aku ni kan kategori baby yang ‘congek’ n ‘memilih’...kadang-kadang takut ngan orang yang tak biasa di tengok!!!
Lega ummi...aku tak meragam pun...tak da juga takut ngan orang...tapi mataku agak liar @ agak ‘jakun’ sikit...hehehe...tengok orang ramai...


Apa pun ok coz aku tak de lah nangis2...
On d way balik tu...aku ada nangis....aunt Midah cuba pujuk..tp aku tak layan ..aku nak UMMI !!! so mahu tak mahu ummi stop...aunt Midah ganti ummi drive....
Di pangkuan ummi...aku seronok...tak meragam n tak nangis...


Sampai je kat kg...kehadiran kami di sambut oleh usu n kak Mira ....mereka berdua terus serbu aku n cium...aku ni pantang sikit di serbu-serbu...apa lagi...menangis lah...


Tak lama kemudian, pck Sudik n abang Aiman datang....Pck Sudik terus ambil aku....aku nangis..tp dia buat dek...aku apa lagi ...tambah volume...nak tak nak...Pck Sudik pas aku kat ummi...aku terus diam....


Petang tu...aunt Jaha, aunt Ammi n nenek datang...masing-masing cuba mendekati ku...tapi aku memang tak layan....sudahnya mereka just ‘intip’ aku dalam uyut...n cakap ‘bisik-bisik’...
Hahaha....


Kira sepanjang hari sabtu tu, aku hanya mahu di dukung ummi sahaja!!! Sesiapa yang lain, cuma nak dukung aku....pasti aku NANGIS...
Kadang aku geram juga....aku ‘ugut’ dengan tangisan pun...dia orang buat dek...selamba je cium aku..
gerammmmm...


Ahad...01.03.2009


Hari ni...mood aku dah stabil sikit....tak lah jual mahal sangat...nak saja ngan semua orang..ada lah juga nangis sesekali ...tapi masih senang di pujuk...


Kira hari ni....aku kuat senyum....kuat bercakap...kuat tidur juga!!!


Memandangkan...aku dah mula ramah-mesra....Akibatnya...hari ini aku di dukung....berganti-ganti....sudah sorang...sorang...ummi apalagi.. Relax habislah....dah semua orang offer nak jaga aku....


Hari ini aku bagi peluang...mereka-mereka bermanja dengan ku...cium pun aku dek je...
Cian pula ngan nenek,atok, aunt, pak cik n cousin ku kalau aku JUAL MAHAL...dahlah jarang-jarang jumpa...


Petang ni aku akan balik Miri...so I know they will miss me...
Esok ummi kena stat keja...


Oh ummi...can u stay at home, spend time with me? I need u...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...